donderdag 10 maart 2011

Parabenen

Hoi,
Vandaag ga ik je wat vertellen over parabenen.
Ik hoop dat je het leuk vind & veel lees plezier.

Wat zijn parabenen?
Parabenen behoren tot synthetische conserveringsmiddelen, het word in cosmetica gedaan omdat het een schimmel & bactierie remmende/dodende werking heeft. Zo kan het products langer houdbaar blijven.
Het dood niet alleen de slechte bacteriën & schimmels maar ook de goede.

Wat zijn de gevolgen?
Ten eerste veroozaakt het allergiën, dat kunnen dus onzuiverheden zijn. Ergere gevolgen zijn dermatitis & formaldehyde dat is een giftig oplosmiddel wat je lichaam dan aanmaakt. Het komt ook in je bloedbaan, vetweefsel en andere organen, waardoor dat weer erge schade aan je immuunsusteem kan aanbrengen en dat wil je niet. Ze worden door je lichaam geobsedeert & opgenomen dat betekend dat het een sterke doorwerkings kracht heeft er is uit wetenschapelijke onderzoeken gekomen dat het kankergezwellen kunnen worden veroorzaakt op lang termijn.

Soorten parabenen
Je hebt een aantal soorten parabenen, ethyl-methyl-propyl-buthyl-isobutyl paraben(en).
Ze zijn allemaal even schadelijk alleen zitten er maar minoscule verschillen in. Als je iets koopt kijk dan even of er parabenen in zitten het zit vooral in zonnebrandmiddelen, huidverzorgins producten zoal bv. bodbutter of lotion maar ook in make-up dus kijk het even na is de tip die ik je kan geven.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad dat is mijn doel.
Bedankt voor het lezen!    




Geen opmerkingen:

Een reactie posten