donderdag 24 maart 2011

Foundations

Hoi,
Vandaag een artikel over foundations.
Veel plezier met lezen en hopelijk vind je het leuk!

 Kijk altijd naar je foundation of er geen 2-bromo-nitroproane-1,3-diol of quaternium 15 er in hebben zitten. Deze stoffen zijn erg schadelijk ze kunnen op een gegeven moment kankercellen en nitosaminen aan gaan maken, dit is niet alleen schadelijk voor je gezicht maar ook voor je lichaam! Als je een gevoelige huid hebt, zal je huid hier niet goed opreageren ook door de synthetische geurstoffen en propylene glycol, dat zit ook in de meeste foundations. Je huid zal erg gaan prikken door de werking van de synthetische stoffen, als je geen foundation nodig heb gebruik het dan ook niet het veroorzaakt alleen maar meer huidproblem en ik neem aan dat je dat niet wil! Er bestaat ook TEA dat is triethanolamine, ook erg voorkomend in foundations net als de andere stoffen gaat dit ook je huid irriteren. Verder zal ik ook kijken of er geen ingrediënten inzitten die eindigen met -eth zoals bv. laureth of ceteareth-20, dit zijn namelijk stoffen die met 1,4-dioxane kankerzwellen gaat vormen. Ook moet je oppassen voor producten met PEG er in dat kan bv. zijn: PEG-40 of een ander getal erachter.

Als je toch foundation wil gebruiken zou ik een kopen met een BDIH keurmerk. Enkele merken die het verkopen zijn Santa, Logona & Lavera.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je het leuk vond en er iets aan hebt gehad.

3 opmerkingen:

  1. Oke, maar ik gebruik toch geen foudation maar wel concealer is dat ook slecht? zou je daar misschien een artikel ofzo van kunnen plaatsen als je daar een beetje tijd voor hebt?
    xxxxS. je weet wel wie ik ben denk ik.xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ S, binnekort zal ik zeker een artikel over concealer schrijven.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar er zijn mensen die huidproblemen hebben en geen make-up gebruiken dus het komt niet altijd door make-up

    BeantwoordenVerwijderen